Veelgestelde vragen

Waar kan ik met andere vragen terecht?

Neem contact met ons op via telefoonnummer 050 / 404 292 of info@kaartenshop.ava.be. Onze klantenservice helpt jou graag verder.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt direct veilig online betalen via Bancontact/Mister Cash of met een creditcard (MasterCard of Visa).

Wat is de levertijd?

De levertijd is afhankelijk van het gekozen ontwerp.

Bestel je een digitaal ontwerp, voor 12u op een werkdag, dan wordt uw bestelling diezelfde werkdag verstuurd via DPD pakketservice.

Bestel je een traditioneel ontwerp, voor 9u00 op een werkdag, dan wordt uw bestelling diezelfde werkdag verstuurd via Bpost.

Twijfelt u welk type kaart u gekozen heeft? De klantendienst helpt u graag verder.

Stalen versturen wij per post en niet in een pakket. Dit omdat we de kost voor onze klanten laag willen houden. U moet er dus rekening mee houden dat een staaltje meerdere dagen onderweg is.

Hoeveel betaal ik voor de verzending van kaarten?

Voor verzending van jouw kaarten rekenen wij € 4,95 (onafhankelijk van het aantal dat je bestelt).
Wij maken voor betrouwbare en snelle levering gebruik van de pakketdiensten van DPD en Bpost.
Voor de levering van een proefdruk (briefpost), vragen wij even geduld, maar rekenen wij geen verzendkosten aan

Hoe kan ik bestellen?

Kaarten bewerken en bestellen gaat heel gemakkelijk op jouw pc met onze handige online tool. Let op: de online Flash tool werkt helaas niet op tablets of smartphones. Lees hier welke simpele stappen je doorloopt wanneer je kaarten wilt bestellen.

Ontvang ik vooraf een proefdruk?

Voor een digitaal ontwerp, kan u een proefdruk aanvragen. (kaartje met jouw eigen tekst)
Van een traditionele kaart, kan u enkel een voorbeeldkaart aanvragen. (kaartje met standaardtekst).
De reden hiervoor is, dat deze kaartjes door hun specifieke vorm, afwerking,… op authentieke wijze worden gedrukt en productie van 1 kaartje niet haalbaar is.

Twijfelt u welk type kaart u koos? Contacteer gerust onze klantendienst.

Wij raden altijd aan om vooraf een proefdruk te bestellen. Enkel zo ziet u duidelijk de kleuren van jouw ontwerp, de papiersoort, ...
Een proefdruk kost slechts € 1,49 (inclusief verzendkosten). Lees hier meer over het bestellen van een proefdruk.

Kan het zijn dat kaarten zijn uitverkocht?

De digitale ontwerpen zijn altijd voorradig. Bij traditionele kaarten is een stockbreuk mogelijk.
Kaarten die niet voorradig zijn, verschijnen in principe niet in de webshop.
Twijfelt u welk type kaart u koos? Contacteer gerust de klantendienst.

Hoeveel kaarten kan ik bestellen?

Je kunt zoveel kaarten bestellen als je wilt. Wij hanteren een minimale afname van 2 kaarten per ontwerp.

Wat gebeurt er nadat ik een bestelling heb geplaatst?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je per e-mail een bevestiging hiervan.
Wij verwerken jouw bestelling en produceren de kaarten.
Bestel je een digitaal ontwerp, voor 12u op een werkdag, dan wordt uw bestelling diezelfde werkdag verstuurd via DPD pakketservice.

Bestel je een traditioneel ontwerp, voor 9u00 op een werkdag, dan wordt uw bestelling diezelfde werkdag verstuurd via Bpost.

Twijfelt u welk type kaart u gekozen heeft? De klantendienst helpt u graag verder.
Stalen versturen wij per post en niet in een pakket. Dit omdat we de kost voor onze klanten laag willen houden. U moet er dus rekening mee houden dat een staaltje meerdere dagen onderweg is.

Wat gebeurt er als ik een fout maak bij mijn bestelling?

We adviseren om jouw volledige bestelling zorgvuldig te controleren.

Onze drukkerij werkt volautomatisch. Digitale ontwerpen, worden zo goed als onmiddellijk gedrukt. Het is dus heel belangrijk uw ontwerp goed na te lezen (en eventueel een proefdruk te bestellen).

Mocht bij ontvangst van de reeds gedrukte kaarten blijken dat er onverhoopt een foutje in is geslopen, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Wij bekijken dan graag samen met jou of we je tijdig aan nieuwe kaarten kunnen helpen.

Hoe kan ik een kaart opslaan in mijn favorieten of account?

Een kaart uit de online collectie opslaan in jouw favorieten is heel eenvoudig. Klik op het hartje dat je links onder de afbeelding van de kaart ziet staan in het kaartoverzicht. Je kunt de kaart ook weer eenvoudig verwijderen uit jouw favorieten door nogmaals op het hartje te klikken.

Wil je een kaart opslaan die je zelf al (voor een deel) hebt bewerkt met eigen tekst en beeld, zonder dat jouw werk verloren gaat? Kies voor “opslaan” en wij bewaren de kaart in jouw persoonlijke account. Heb je nog geen persoonlijk account, dan kun je deze makkelijk en snel aanmaken door jouw e-mailadres en een wachtwoord op te geven. Je kunt zoveel kaarten opslaan als je wilt. Zo kan je uiteindelijk de mooiste kaart daadwerkelijk bestellen.

Kan ik de tekst of afbeeldingen op de voorkant van de kaart veranderen?

Bij de kaarten uit onze collectie kun je gemakkelijk zelf tekst en beeld aanpassen in de online tool. Dit zijn bijvoorbeeld de speciale fotokaarten, waar je een eigen foto kunt toevoegen. Het toevoegen van tekst en/of afbeeldingen aan de binnenkant en achterkant van de kaart is mogelijk bij alle kaarten.

Kan ik ook kaarten zonder tekst bestellen?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt de voorbeeldtekst op de binnenkant van de kaart met één klik verwijderen in de online tool. Zo kun je bijvoorbeeld een handgeschreven tekst op jouw kaarten schrijven indien je dit wenst.

Kan ik de enveloppen vooruit gestuurd krijgen?

Dat kan! Dit is handig als je de enveloppen alvast wilt schrijven. Wanneer je op de bestelpagina bent, haal je het vinkje bij kaarten weg. Je selecteert het aantal en kiest de kleur van de envelop. Je betaalt (inclusief € 4,95 verzendkosten) en ontvangt dan alleen de enveloppen. Wanneer je daarna de kaarten bestelt, haal je het vinkje bij enveloppen weg. De prijs van de enveloppen wordt dan van het totaalbedrag afgehaald.

Geboortekaartjes en communie uitnodigingen (12cm x 12cm) worden verzonden in een envelop formaat van 12,5cm x 14cm. Omdat dit formaat envelop binnen het posttarief valt, betaal je geen extra portokosten.

Tip: bestel meer enveloppen dan het aantal kaarten, een schrijffoutje is zo gemaakt.

Ik twijfel aan de kwaliteit van mijn ontwerp. Wordt deze nog door een expert gecontroleerd?

Absoluut! Wanneer wij zien dat bij een bestelling de kwaliteit van jouw ontwerp niet goed is, nemen wij direct contact met je op. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de resolutie van de foto niet goed is, of dat de tekst in een bepaalde achtergrond niet goed leesbaar is. Laat je kaarten drukken met jouw eigen ontwerp? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor de inhoud, spelling en opmaak. Bij eigen twijfel over de kwaliteit van jouw ontwerp kun je altijd contact met ons opnemen.

Uit welke papiersoorten kan ik kiezen?

Je kunt kiezen voor mat papier, structuur papier, glans papier of parelmoer papier. Bekijk hier onze prijzen.

Kan ik mijn eigen ontwerp op kaarten laten drukken?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt jouw eigen ontwerp heel eenvoudig aan de binnen- en buitenkant van de kaart door ons laten drukken. Meer informatie over kaarten met eigen ontwerp drukken lees je op deze informatiepagina.